ستاد فرمان اجرایی امام به یاری دیم کاران گلستان آمد

به گزارش دفتر آنلاین من، ستاد فرمان اجرایی امام (ره) در گلستان طرحی را اجرا نموده که هدفش افزایش محصول کشاورزی دیم کاران استان است.

ستاد فرمان اجرایی امام به یاری دیم کاران گلستان آمد

سلمان زاده مدیر کل ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) در مصاحبه با خبرنگار از گفت: طرح جهش فراوری در مزارع کم بازده از سال زراعی قبل با هدف یاری به معیشت کشاورزان گلستانی اجرا شده است.

او اضافه کرد: حالا چند ماه پس از اجرای این طرح، برداشت کلزا از دیمزار های تحت حمایت این نهاد در شهرستان کلاله شروع شده است.

سلمان زاده در ادامه گفت: ستاد فرمان اجرایی امام (ره) برای این کار با تخصیص منابع اقتصادی خاص ، به یاری 3 هزار و 525 کشاورز در 406 روستای گلستان آمد و با این افراد قرارداد بست.

او سطح دیمزار های گلستان که این طرح در آن ها اجرا می گردد را بیش از 22 هزار هکتار گفت و اضافه کرد: کارشناسان مجرب این طرح همه یافته های تحقیقاتی خود را به کشاورزان منتقل و افراد را بر اساس جدیدترین یافته های کشاورزی راهنمایی می نمایند.

مدیر کل ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) گفت: پوشش 70 درصدی بیمه، توزیع رایگان کود و پرداخت بخشی از هزینه های ادوات و ماشین های کشاورزی از جمله هد برداشت از دیگر حمایت های ستاد فرمان اجرایی امام در اجرای این طرح است.

در طرح 5 ساله جهش فراوری در دیمزار های کشور، ستاد فرمان اجرایی و وزارت جهاد کشاورزی با هم همکاری می نمایند و علاوه بر بهبود معیشت کشاورزان، اهدافی مانند افزایش اندازه فراوری محصول در مزارع دیم، اتکا بر دانش کشاورزی برای ارتقای امنیت غذایی کشور و کاهش خطراتی مانند سیل با تقویت خاک مزارع کشاورزی دنبال می گردد.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ستاد فرمان اجرایی امام به یاری دیم کاران گلستان آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد فرمان اجرایی امام به یاری دیم کاران گلستان آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید