زندانیان ژآپنی ماسک و عینک ضد کرونایی می سازند

به گزارش دفتر آنلاین من، همزمان با کمبود وسایل و تجهیزات پزشکی در ژاپن، گزارش ها حاکی است زندانیان این کشور به کمک دولت و مردم آمده اند تا با تولید ماسک و عینک های محافظ به شکست ویروس کرونا کمک کنند.

زندانیان ژآپنی ماسک و عینک ضد کرونایی می سازند

ژاپن تایمز روز چهارشنبه نوشت صدها نفر از زندانیان در مناطقی چون کیوتو، اوزاکا، یاماگوچی و آیوموری در حال تولید هزاران ماسک و عینک محافظ هستند آنها دستکم در ماه مارس نزدیک به 65 هزار ماسک تولید کرده اند تا بخشی از کمبودها در جامعه برطرف شود.

گزارش می افزاید اگر زندانیان به همین روش کار کنند هر 100 زندانی می توانند در ماه بیش از 60 هزار ماسک و 4 هزار و 600 عینک محافظ تولید کنند چند زندانی در یاماگوچی پیروز شده اند در طول یک ماه یک هزار و 800 دست لباس محافظتی برای مصارف پزشکی تولید کنند.

ژاپن بشدت با کمبود تجهیزاتی از این دست در بیمارستان ها و همچنین سطح جامعه روبرو است گزارش ها حاکی است حتی برای تولید این اقلام کمبود پارچه و منسوجات هم دارد.

همزمان با این تحولات اتحادیه ها و نهادهای ذی ربط در ژاپن در اندیشه عبور از بحران بیکاری ناشی از ویروس کرونا هستند آنها در ارتباطات ویدیویی با یکدیگر در روزهای اخیر اعلام کرده اند بحران بیکاری ناشی از کرونا برای ژاپن به مراتب سخت تر از بحران اقتصادی سال های 2008 و 2009 میلادی است.

موسسه تحقیقات ال ان آی در ژاپن براورد کرده است که بسته کمکی محرک اقتصادی یک هزار میلیارد دلاری دولت ژاپن برای برون رفت از این بحران کافی نخواهد بود نرخ بیکاری از سوی این موسسه در ماه فوریه 2.4 درصد اعلام شد اما اکنون آن را به 3.9 درصد افزایش داده است.

در انتها سال 2019 میلادی ژاپن از بیکاری یک میلیون و 560 هزار نفر خبر داد اما الان پیش بینی می کند این رقم در سه ماهه انتهای سال به 2 میلیون و 720 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

ویروس کرونا تا کنون در جهان دو میلیون و 557 هزار تن را مبتلا کرده و جان 177 هزار تن را هم گرفته است.

شمار مبتلایان در ژاپن هم از 11 هزار و 500 تن گذشته است تا کنون در این کشور 281 تن هم جان باخته اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "زندانیان ژآپنی ماسک و عینک ضد کرونایی می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندانیان ژآپنی ماسک و عینک ضد کرونایی می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید