عایدی فوق العاده اتیوپی از صنعت گردشگری

به گزارش دفتر آنلاین من، کشور آفریقایی اتیوپی که جز کشورهای فقیر دنیا به شمار میرود، مجموع درآمدهای گردشگری خود را در یک سال اخیر به 3.4 میلیارد دلار رساند است .

عایدی فوق العاده اتیوپی از صنعت گردشگری

کشور اتیوپی که در شاخ آفریقا واقع شده، در سال گذشته اقتصادی که به 7 جولای 2016 ختم شد درمجموع عایدی 3.4 میلیارد دلاری را از صنعت جهانگردی کسب کرد که نشان از رشد چشمگیر در مقایسه با آمار سال گذشته ی آن دارد.

وزارت فرهنگ و جهانگردی این کشور آفریقایی بیان کرد، مقدار عایدی سال جاری بیش از نیم میلیارد دلار فراتر از عایدی 2.9 میلیارد دلاری در سال گذشته میلادی بوده و در این بازه زمانی 7 جولای 2015 تا 7 جولای 2016) درمجموع 918 هزار جهانگرد از این سرزمین تماشا نموده اند.

10 سال پیش، صنعت جهانگردی تنها یک درصد از فراوری ناخالص ملی اتیوپی را به خود اختصاص می داد، اما اکنون این رقم به چهار درصد افزایش یافته و بنابر اعلام سخنگوی وزارت جهانگردی اتیوپی این رشد حاکی از پتانسل فراوان در افزایش سهم جهانگردی در فراوری ناخالص ملی کشور است.

در طول یک سال گذشته ماهانه حداقل 88 هزار جهانگرد خارجی از اتیوپی تماشا کردند و به طور میانه 16 شب در این کشور اقامت داشتند و اغلب آنها از محوطه های ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو و دیگر محوطه های تاریخی بازدید کردند.

بعلاوه تعدادی از جهانگردان خارجی به مقصد اتیوپی برای حضور در رویدادهای فرهنگی به این کشور سفر کردند و بر اساس اعلام وزارت جهانگردی این کشور، با افزایش نفوذ اتیوپی در منطقه این کشور میزبان رویدادهای بین المللی بیشتری شده ک به طور مستقیم اثرات مثبتی در صنعت جهانگردی داشته است.

در طول یک سال گذشته بیش از 83 هزار خارجی برای حضور در کنفرانس های بین المللی وارد اتیوپی شدند و این کشور میخواهد تا سال 2022 میلادی به جمع 5 مقصد برتر جهانگردی قاره آفریقا راه یابد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "عایدی فوق العاده اتیوپی از صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی فوق العاده اتیوپی از صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید