خبرنگاران رئیس شورای شهر شیراز:فرایند سخت صدور مجوز، فسادآور است

به گزارش دفتر آنلاین من، شیراز-خبرنگاران-رییس شورای اسلامی شهر شیراز فساد را یکی از مخرب ترین موانع رونق فراوری ملی دانست و گفت: اگر فرآیند صدور مجوز سخت باشد سرمایه گذار را به سمت فساد سوق خواهد داد.

خبرنگاران رئیس شورای شهر شیراز:فرایند سخت صدور مجوز، فسادآور است

به گزارش دفتر آنلاین من،عبدالرزاق موسوی در اولین جلسه صحن علنی این شورا در سال جدید با اعلام این مطلب با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها

اضافه نمود: چرا بعضی مجوزها در بازار با قیمت های میلیاردی خرید و فروش می گردد؟

بازارچه محصولات کشاورزی شهرداری شیراز و تعهد به مصوبات

موسوی گفت: در اجرای وظایف شهرداری و سازمانهای خدمات رسان، شورا طی مصوبه ای شهرداری را موظف کرد، 22 بازارچه تهیه و توزیع محصولات کشاورزی و مشخصاً میوه و تره بار از فراوری به مصرف را با یاری سازمانهای ذیربط ایجاد کند که شهرداری، در تأمین زمین و ایجاد بازارچه خیلی خوب عمل کرد اما در راه اندازی به نظرمی رسد سازمان میادین پیروز نبوده است.

وی ادامه داد: بازدید از این بازارچه ها نشان می دهد که تعداد اندکی از این بازارها راه اندازی شده و باید آنالیز گردد که چرا سازمان میادین نتوانست به تعهدش به خوبی عمل کند هرچند که در روز افتتاح این بازارچه ها نیز اعلام شد که گزارش اقداماتی را باید ارایه داد که صورت گرفته است.

موسوی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سال گذشته شورای شهر شیراز گفت: در این مدت شهرداری در بیشتر موارد در اجرای مصوبات شورا و بودجه خوب و بعضاً خیلی خوب عمل کرد که البته در مواردی هم از جمله کاهش زمان صدور پروانه ساختمان، در موضوع ممیزی و افزایش درآمدهای پایدار، ساماندهی نیروی انسانی و به صورت ویژه، شرایط احراز و عزل و نصب مدیران،استفاده از ظرفیت مدیران جوان در حوزه مدیریت، به صورت مشخص و استفاده بهینه از نیروهای شرکتی و حجمی نیز باید کوششهای بیشتری صورت گیرد.

رییس شورای شهر شیراز گفت: یکی از شعارها و روینمودهای شورای پنجم، مسئولیت پذیری و پاسخگویی به شهروندان و کوشش برای افزایش نظارت مردمی بود؛ در این جهت شورا اقداماتی را انجام داد که از مهمترین این موارد می توان به پرهیز از برگزاری جلسات غیر علنی و رای گیری علنی با انعکاس آنلاین موافقین و مخالفین اشاره نمود.

رییس شورای شهر شیراز با تاکید بر نگاه شورا و حساسیت بیشتر برای آنالیز مصوبات ساختاری گفت: در سال1400 همه ما کوشش کنیم که بیش از گذشته، حاکمیت قانون را بپذیریم، اجرای عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض را از نزدیکان و دوستان خودمان آغاز کنیم و در موقعیت های تعارض منافع مصالح و منافع عمومی را ترجیح بدهیم.

وی خطاب به مدیران شهرداری گفت: ما باید طوری عمل کنیم که بتوانیم در هر زمانی و شرایطی از عملکرد خودمان دفاع کنیم، مدیران شهرداری خیلی مواظب باشند که اگر من عضو شورا سفارش کسی را کردم، کارش انجام گردد و کسی که توصیه کننده ای ندارد، سرگردان باشد، قانون برای همه یکسان اجرا گردد.

وی خواهان کارشناسی بیشتر مصوبات گذشته شورا در چندماه باقی مانده از شورای پنجم شد.

در یکصدوهفتادوهفتمین جلسه علنی عادی شورای اسلامی شهر شیراز طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره مشخص میزان حق الزحمه کارشناسان و مشاوران کمیسیون های تخصصی این نهاد، با یک ماده واحده به تصویب رسید؛ بر این اساس، حق الزحمه کارشناسان و مشاوران کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر شیراز به ازای هر ساعت فعالیت در سال 1400 برای افراد دارای مدرک کارشناسی 250هزار ریال، کارشناسی ارشد 300هزار ریال و دکترای تخصصی 350هزار ریال مشخص شد.

دستور کار دوم این شورا به لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز درباره قیمت های ملاک عمل به منظور اخذ عوارض و بهای خدمات تا خاتمه اردیبهشت ماه امسال اختصاص یافت؛ شوراییان ضمن تصویب دوفوریت لایحه یادشده، در ماده واحده ای به شهرداری شیراز اجازه دادند که عوارض و بهای خدمات را تا خاتمه اردیبهشت ماه سال 1400طبق مصوبه سال 1398 و از تاریخ ابتدای خردادماه 1400 بر مبنای مصوبه بهمن ماه 1399 این شورا دریافت کند.

بر اساس تبصره این ماده واحده مودیانی که بهای عوارض و خدمات را از اول فروردین ماه 1400 بر مبنای مصوبه بهمن 1399 شورای اسلامی شهر شیراز پرداخت نموده باشند، بستانکار خواهند شد.

در ادامه این جلسه، شهرداری لایحه یک فوریتی آیین نامه اجرایی نحوه برگزاری هفته نکوداشت شیراز را ارائه کرد؛ اما با توجه به اینکه نمایندگان به یک فوریت این لایحه رای ندادند، مقرر شد که موضوع به صورت عادی به منظور آنالیز به کمیسیون تلفیق شورا ارسال گردد.

دستور کار چهارم این شورا به دیگر لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز درباره مشخص جوایز جشنواره شهروند برگزیده اختصاص یافت و شوراییان مقرر کردند که موضوع در کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با عنوان مرجع اصلی رسیدگی کننده و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک با عنوان مرجع فرعی رسیدگی کننده آنالیز گردد.

اعضای شورا در دستور کار دیگر این جلسه به طرح کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات درباره آنالیز آیین نامه حمایت از کسب وکارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداختند و در نهایت، موضوع را به منظور آنالیز بیشتر به کمیسیون تلفیق ارسال کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رئیس شورای شهر شیراز:فرایند سخت صدور مجوز، فسادآور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس شورای شهر شیراز:فرایند سخت صدور مجوز، فسادآور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید