تبدیل آرامگاه فردوسی به مرکز نقالی و شاهنامه خوانی ایران

به گزارش دفتر آنلاین من، به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی آرامگاه فردوسی باید مرکز نقالی و شاهنامه خوانی ایران باشد.

تبدیل آرامگاه فردوسی به مرکز نقالی و شاهنامه خوانی ایران

حسین زارع صفت در آیین شروع به کار رسمی دفتر گردشگری ادبی گفت که شاهنامه خوانی یک سنت فرهنگی است که ریشه در باورهای آیینی و سنتی ایران دارد و خاستگاه و جایگاه آن آرامگاه فردوسی است.

حسین زارع صفت اضافه کرد که آرامگاه فردوسی باید هم نشینی زبان و ادب فارسی باشد و محفل های شعرخوانی و شاهنامه خوانی در آرامگاه فردوسی برگزار شود.

وی با اشاره به شروع به کار دفتر گردشگری ادبی در پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس، گفت:

باید از همه ظرفیت ها و توان پایگاه توس و اداره کل میراث فرهنگی برای ایجاد یک مرکز قوی ادبی در آرامگاه فردوسی استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی شرح داد که گردشگری نیازمند محتوا و مواد اولیه است و دفتر گردشگری ادبی با ایجاد شورای مشورتی، جذب هئیت علمی و شورای اجرایی می تواند در زمینه تولید محتوا تلاش کند.

زارع صفت خواستار ترویج و توسعه شاهنامه خوانی و نقالی در آرامگاه فردوسی شد و اظهار امیدواری کرد که توس به مرکز شاهنامه خوانی و نقالی تبدیل شود.

دکتر محصل راشد شاهنامه پژوه، عباس ساعی، ابوطالب مظفری و جمعی دیگر از شاعران و شاهنامه پژوهان به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

در انتهای این برنامه حجه الاسلام علی عدالتی مجد به عنوان مسئول دفتر گردشگری ادبی در پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی توس معرفی گشت.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "تبدیل آرامگاه فردوسی به مرکز نقالی و شاهنامه خوانی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل آرامگاه فردوسی به مرکز نقالی و شاهنامه خوانی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید