ایندیپندنت: کرونا موجب ترک انگلیس توسط هزاران مهاجر می گردد

به گزارش دفتر آنلاین من، هزاران مهاجر در انگلیس، این هفته با وجود دستور العمل وزارت کشور بریتانیا مبنی بر تمدید ویزای این افراد، مجبور خواهند بود این کشور را ترک نمایند.

ایندیپندنت: کرونا موجب ترک انگلیس توسط هزاران مهاجر می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، هزاران مهاجر در انگلیس در این هفته مجبور به ترک کشور انگلیس خواهند شد. وزارت کشور بریتانیا در 24 مارس اظهار داشت کسانی که مدت ویزای آنها به انتها رسیده یا در تاریخ 24 ژانویه تا 31 مه ویزای آنها منقضی می گردد، به خاطر ویروس کرونا می توانند تا آخر ماه مه ویزای خود را تمدید کند. این دستور العمل هنوز به روز نشده است. خانواده هایی که این دستور العمل شامل حال آنها شده است، می گویند عدم شفافیت دولت انگلیس در سیاست های مربوط به ویزا در بحبوحه ویروس کرونا، آنها را سر در گم نموده است.

به نوشته وبگاه ایندیپندنت، وکلای مهاجرت در انگلیس، وزارت کشور بریتانیا را مقصر رها کردن مردم در شرایط استرس زا و پرمخاطره دانسته اند، این وکلا می گویند این وزارتخانه به دلیل اینکه تنها ویزای این افراد را تا آخر ماه مه تمدید خواهد نمود، به این افراد استرس وارد نموده است. این وکلا از وزیر این وزارتخانه خواسته اند فوراً ویزای این افراد را تا آخر ماه سپتامبر تمدید کند.

ایندیپندنت در ادامه این خبر نوشت، دارندگان ویزا در انگلیس که تمدید ویزای آنان تأیید نشده است و ویزای آنها در آخر ماه جاری؛ یعنی 31 مه منقضی خواهد شد، نگران هستند که به خاطر تعطیلی ها در انگلیس نتوانند حضور خود را در این کشور تمدید نمایند؛ آنها تعطیلی مراکز آزمون زبان انگلیسی و اینکه نمی توانند درخواستنامه های خود را از خارج از انگلیس صادر نمایند دلیل این سردرگمی دانسته اند.

سرپرست یک خانواده ای که ویزای خانواده وی در این مدت منقضی شده به ایندیپندنت گفت که خانواده او سر در گم شده است؛ زیرا هنوز نتوانسته تعیین کند که آیا همسر چینی او که از ووهان چین به انگلیس آمده، می تواند در انگلیس بماند یا خیر. وزارت کشور انگلیس اعلام نموده کسانی که ویزای آنها قبل از ماه مه منقضی می گردد می توانند از داخل انگلیس برای ویزای خود درخواست نامه ارسال نمایند، اما چون ویزای همسر این فرد در ماه آگوست منقضی می گردد، این طرح شامل حال وی نمی گردد.

وبگاه ایندیپندنت نوشت، وزارت کشور انگلیس پیش از این نیز در خواست ویزای همسر این فرد را در سال 2014 رد نموده بود؛ به این دلیل که همسر او در داخل انگلیس کار نمی نماید، بلکه بر روی کشتی کار می نماید؛ از آن موقع این خانواده جدا از یکدیگر زندگی نموده اند.

خانواده های دیگری نیز در انگلیس نگران تمدید ویزای خود هستند؛ زیرا ویزای آنها از جمله ویزای همسری نیازمند آزمون زبان انگلیسی است تا بتوانند درخواست خود برای ویزا را صادر نمایند. هم اکنون تمام مراکز آزمون زبان در انگلیس تا ماه ژوئن بسته خواهند بود.

بر اساس گزارش پایگاه worldmeter، تا به امروز در انگلیس 215 هزار و 260 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 31 هزار و 587 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ایندیپندنت: کرونا موجب ترک انگلیس توسط هزاران مهاجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایندیپندنت: کرونا موجب ترک انگلیس توسط هزاران مهاجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید