وضع اضطراری برای توقف سفرهای هوایی از جنوب آفریقا به اروپا

به گزارش دفتر آنلاین من به نقل از اسپوتنیک، اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا امروز آدینه گفت که این کمیسیون با هماهنگی نزدیک کشورهای عضو، پیشنهاد خواهد نمود که وضع اضطراری برای توقف سفرهای هوایی از منطقه جنوب آفریقا به علت شناسایی سویه نو ویروس کرونا را فعال کند.

وضع اضطراری برای توقف سفرهای هوایی از جنوب آفریقا به اروپا

از سوی دیگر، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای اعلام نمود که امروز آدینه برای آنالیز سویه تازه کرونا نشست اضطراری برگزار می نماید.

یک مقام سازمان بهداشت جهانی در این خصوص اعلام نمود که هنوز اطلاعات زیادی درباره این سویه تازه کرونا وجود ندارد؛ اما آنچه اثبات شده، این است که این سویه دارای جهش های بسیار زیادی است.

این سویه تازه در بوتسوانا واقع در جنوب آفریقا پیدا شده و مواردی از آن در آفریقای جنوبی نیز مشاهده شده است.

دانشمندان آفریقای جنوبی در این خصوص اعلام نمودند که 30 جهش درتاج این نوع از ویروس کرونا صورت گرفته است.

شبکه تلویزیونی اِسکای نیوز ساعاتی پیش گزارش کرد که به علت شناسایی نوع تازهی از ویروس کرونا به نام B.1.1.529 که در انگلیس، آفریقای جنوبی و بوتسوانا مشاهده شده است، لندن 6 کشور آفریقایی را در فهرست قرمز سفر قرار داد.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس طی بیانیه ای در توییتر گفت: آژانس ایمنی بهداشت انگلیس در حال آنالیز بیشتر این موضوع نیز است. داده های بیشتری مورد احتیاج است اما اکنون در حال اجرا اقداماتی هستیم.

ساجد جاوید با بیان اینکه 6 کشور آفریقایی به فهرست قرمز اضافه می شوند و پروازها از بعدازظهر فردا شنبه (به وقت محلی) به طور موقت متوقف می شوند افزود که مسافران انگلیس نیز باید قرنطینه شوند.

در پی این رخ داد؛ کشورهای ایتالیا و آلمان هم چنین تصمیمی را اتخاذ کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وضع اضطراری برای توقف سفرهای هوایی از جنوب آفریقا به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضع اضطراری برای توقف سفرهای هوایی از جنوب آفریقا به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید