ایلان ماسک: هر 48 ساعت یک رپتور می سازیم

به گزارش دفتر آنلاین من، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس(SpaceX) ادعا می نماید که می تواند هر 48 ساعت یک موتور موشک موسوم به رپتور(Raptor) بسازد.

ایلان ماسک: هر 48 ساعت یک رپتور می سازیم

موتورهای موشکی رپتور منبع قدرت موشک استارشیپ(Starship) هستند که انتظار می رود فرود بعدی روی کره ماه را محقق کند.

ایلان ماسک دوباره به شرکت رقیب خود در این عرصه یعنی بلو اوریجین(Blue Origin) و رئیس آن جف بزوس طعنه زد و اعلام نمود که شرکت وی توانایی فراوری یک موتور رپتور را در هر 48 ساعت دارد.

وی در حساب کاربری توییتر خود گفت: فراوری رپتور به صورت هر 48 ساعت یک بار در حال نزدیک شدن است.

این موتورهای میان سیاره ای که در سال 2016 معرفی شدند و قادر به فراوری 500 هزار پوند نیروی رانش هستند، کلید برنامه اسپیس ایکس برای یاری به ناسا برای بازگشت به ماه و سپس حرکت به سمت مریخ هستند.

انتظار می رود قدرت دیوانه وار رپتورها، موشک استارشیپ را که قرار است فرودگر بعدی روی کره ماه باشد، به این تنها قمر کره زمین برساند.

ناسا در ماه آوریل شرکت اسپیس ایکس را به عنوان تنها شریک خود برای برنامه بازگشت به ماه موسوم به آرتمیس(Artemis) انتخاب کرد، اما کار در اواخر آوریل به دلیل انتظار برای آنالیز دولت پس از اعتراض یک متقاضی دیگر یعنی شرکت بلو اوریجین متوقف شد.

ماسک گفت: پیشران اصلی موشک استارشیپ توسط 29 موتور رپتور تأمین نیرو خواهد شد. این میزان در اواخر سال جاری همراه با افزایش قدرت رانش در هر موتور به 32 عدد افزایش خواهد یافت. هدف طولانی مدت ما رسیدن به قدرت رانش بیش از 7500 تن است.

بعضی کارشناسان در صنعت فضایی و دولت آمریکا از انفجار نمونه های اولیه استارشیپ در حین پروازهای آزمایشی ابراز نگرانی نموده اند و این نگرانی ها توسط بلو اوریجین برجسته و تکرار می گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ایلان ماسک: هر 48 ساعت یک رپتور می سازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک: هر 48 ساعت یک رپتور می سازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید