آتش سوزی یک ساختمان 6 طبقه در محله 13 آبان

به گزارش دفتر آنلاین من، خبرگزاری خبرنگاران-سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع یک فقره آتش سوزی در ساختمان مسکونی واقع در محله 13 آبان، خیابان رضازاده اطلاع داد.

آتش سوزی یک ساختمان 6 طبقه در محله 13 آبان

به گزارش خبرگزاری دفتر آنلاین من به نقل از شهر ،جلال ملکی در مصاحبه با خبرنگار شهر با اعلام این خبر گفت: ساعت 46 دقیقه بامداد امروز نهم فروردین ماه، یک فقره آتش سوزی در ساختمانی 6 طبقه با احتساب پارکینگ واقع در خیابان رضازاده به سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه به محض اطلاع، نیروهای سه ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند، گفت: اولین گروه در سه دقیقه نخست به محل رسید.

ملکی با بیان اینکه در هر طبقه از این ساختمان یک واحد مسکونی قرار داشت، یادآور شد: پنج دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ این مجتمع پارک شده بود که هنگام حضور گروه آتش نشانان مشاهده شد که دو دستگاه خودرو شامل یک دستگاه سانتافه، یک دستگاه پژو 405 و یک دستگاه موتورسیکلت دچار حریق شده اند.

وی با اشاره به شرایط ناایمن محل هنگام رسیدن آتش نشانان، توضیح داد: آتش سوزی در حال سرایت به سایر خودروها بود و دود زیادی به فضای پارکینگ و راهروها نفوذ پیدا نموده بود که خوشبختانه به علت همکاری ساکنان و باز نکردن درب واحدها، دود به داخل واحدها نفوذ نکرد.

ملکی با اشاره به سرانجام عملیات در ساعت 1:57 بامداد اضافه کرد: نفرات در داخل واحدها ماندند و با کوشش آتش نشانان عملیات اطفاء حریق انجام و از توسعه بیشتر آتش جلوگیری شد.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه این حادثه مصدومیت و تلفات جانی نداشت، اظهار کرد: گزارش این عملیات به کارشناسان برای آنالیز بیشتر تحویل داده شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه ساختمان مذکور نوساز بوده است، اظهار کرد: بهتر است ساختمان های نوساز، حتی در صورت عدم الزامات قانونی، تجهیزات ایمنی لازم را داشته باشند که از جمله، وجود درهای دودبند بسیار مهم است و می تواند از ورود دود به واحدها جلوگیری کند.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد که در هنگام وقوع حوادث به سخنان فرماندهان آتش نشانی و آتش نشانان گوش دهند و در این خصوص ادامه داد: فرماندهان آتش نشانی با سال ها سابقه فعالیت از تبحر و پختگی برخوردار اند و تمام شرایط را در نظر گرفته و برترین تصمیم را می گیرند.

ملکی گفت: بارها به فراخور شرایط موجود اعلام شده که ساکنان در واحدها بمانند و یا خارج شوند که بعضی اصرار دارند برعکس عمل نمایند؛ یا اینکه بارها اعلام شده افراد خود را به پشت بام برسانند که بعضی این کار را انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه شهروندان در تمام حوادث با فرماندهان همکاری لازم را داشته باشند که این همکاری می تواند برترین اقدام باشد، تأکید کرد: خوشبختانه ساکنان این ساختمان همکاری خوبی داشتند که با توجه به این موضوع شاهد تلفات جانی در این حادثه نبودیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آتش سوزی یک ساختمان 6 طبقه در محله 13 آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی یک ساختمان 6 طبقه در محله 13 آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید