پنج دانستی جالب و خواندنی برای سفر اولی های هند

به گزارش دفتر آنلاین من، حتی زمانی که می خواهیم به یک میهمانی خانوادگی برویم، به این که باید چه رفتاری داشته باشیم و چه لباسی را به تن کنیم فکر می کنیم و سعی می کنیم تا بهترین را انتخاب کنیم چه برسد به این که بخواهیم به کشوری رنگارنگ و پر از جاذبه مانند هند سفر کنیم! بسیاری از کسانی که تا به حال به هند سفر نموده اند، این که چه بپوشند و در این کشور چگونه باید رفتار نمایند، همه چیز روشن و تعیین است اما امروز سعی داریم تا روی سخن مان با کسانی باشند که به اصطلاح سفر اولی های هند هستند و برای اولین بار است که می خواهند به این کشور پهناور و پر جمعیت سفر نمایند.

پنج دانستی جالب و خواندنی برای سفر اولی های هند

هند را چو دریابی دُرّ یابی!

عجیب و غریب، فریبنده، شیدا، دیوانه نماینده، زیبایی مشدّد، عالی، زیبا و هولناک، همگی از صفاتی هستند که مسافرانی که برای بار اول پا به هند گذاشته اند، در وصف این کشور گفته اند. حال دیگر باید فهمید که پا به چه کشوری می گذاریم. می گویند که هند یعنی همه چیز و برای این که بتوان خوب در این کشور ظاهر شد، باید همه چیز تمام بود. در میان تمام موارد برای این که بهترین را در سفر به هند نشان دهیم، پنج مورد اصلی را با هم آنالیز می کنیم تا سفری بهتر به این کشور داشته باشیم.

هوای خرج و مخارج را داشته باشید!

تصور کنید وارد یک شهر بازی شده اید! طبیعی است که تعداد بازی های رنگارنگی که می بینید دل تان را می برد می خواهید هر طور که شده تمام اسباب بازی های شهربازی را امتحان کنید و از تک تک شان لذت ببرید. اما همان طور که مجذوب آن همه زیبایی شده اید و پشت سر هم در حال بازی با آن همه اسباب بازی هستید باید حواس تان به میزان مبلغی که برای سرگرمی و تفریح به همراه آوردید نیز باشد. هند هم جایی مانند یک شهربازی است که هر لحظه دل تان می خواهد به یکی از اماکن دیدنی و جاذبه های جهانگردی آن سری بزنید اما در هند نیز باید به عنوان یک سفر اولی در سفر به هند باید حواس تان به جیب تان باشد تا پول تان بی فایده هدر نرود! البته صرفه جویی در هند تنها منوط به نگه داشتن هوس تان برای دیدن تعداد بی شمار جاذبه هایی مانند معابد، خانه های باستانی و دیگر جاذبه ها نمی گردد؛ گاهی می گردد که سوار بر ریکشا و یا همان تاکسی بمبئی می شوید و از طرف راننده تاکسی، پیشنهاداتی به شما می گردد که به حق، هوس انگیز است! به عنوان مثال به شما پیشنهاد می گردد که در فلان هتل اقامت داشته باشید و یا به فلان معبد در شهری دور بروید و از آن جاذبه دیدن کنید. حواس تان باشد که بسیاری از این راننده ها، به خودی خود، می توانند راهنمای تور هم باشند و بابت جذب شما برای رفتن به هتلی خاص که البته گران است و یا رفتن به جاذبه ای معرفی شده پول بگیرند! پس سعی کنید که قبل از همراه شدن با تور هند و سفر به این کشور، از قبل، دید و بازدید های خود را برنامه ریزی کنید! در غیر اینصورت، حتما در دام این راهنماهای تور مخفی می افتید و به خود می آید و تمام پول خود را بر باد رفته می بینید.

در سفر به هند شتاب زده عمل نکنید!

بسیاری از سفر اولی های هند از زیبایی های این کشور به وجد می آیند و شتبا زده به دنبال دیدن تمام جاذبه های جهانگردی این کشور حرکت می نمایند و همین امر باعث می گردد تا بسیاری از زیبای ها و جاذبه های جهانگردی این کشور را از دست بدهند! شتاب زدگی و بی برنامگی در سفر به هند باعث می گردد که بعد از انتها سفر تان و بازگشت به خانه، متوجه شوید که چه جاذبه هایی را از پیش چشم رد نموده اید و آن ها را ندیده اید. قبل از این که سفر به هند را شروع کنید باید بر روی تعدادی اندک از جاذبه های این کشور تمرکز کنید و سفرتان را برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی در سفر به این کشور، بیش تر به این خاطر است که هند کشوری مملو از جاذبه است و نه فقط برای شما بلکه برای بسیاری از سفر اولی ها، انتخاب این که در فرصت کمی که دارند به دیدن کدام جاذبه بروند اتفاقی عادی به نظر می آید.

از شلوغی فاصله بگیرید

طبیعی است که هند با داشتن میلیاردها محله، کشوری شلوغ و پر جمعیت باشد! البته ناگفته نماند که شرکت در فستیوال های هند و جمعیتی که در این فستیوال ها حضور دارند، بسیار جذاب و پر جنب و جوش است و همراه شدن با این کارنوال ها برای هر سفر اولی در سفر به هند بسیار جذاب به نظر می رسد اما باید توجه داشت که حضور در میان جمعیتی انبوه می تواند به چند جهت خطرساز هم باشد؛ اول از همه این که نمی توان فهمید که چه میزان از شرکت نماینده ها مبتلا به ویروس و یا بیماری های واگیر دار هستند و این خود، می توان خطر آفرین باشد! دوم این که در میان انبوهی از شرکت نماینده ها، حتما جایی برای جیب برها هم وجود دارد و بهتر است در صورت شرکت در این جشن ها، جواهرات و پول زیادی به همراه نداشته باشید!

مراقب سلامت خود باشید

بسیاری از کسانی که به دهلی سفر می نمایند، از دل درد ناگهانی شکایت می نمایند. پیشنهادی که می توان به سفر اولی ها در سفر به هند داشت این است که از میل غذاهای خیابانی و اغذیه فروشی های معتبر دوری نمایند و تنها از رستوران ها و اغذیه فروشی هایی خرید نمایند که از طرف اداره بهداشت هند تایید شده اند و به آن ها سرکشی می شوند. به یاد داشته باشید که اگر در هند، تشنگی به سراغ تان آمد، سعی کنید فقط و فقط از بطری های آب بهره ببرید و هرگز از شیرهای آب موجود در پارک ها و مراکز مختلف آب ننوشید! استفاده از این شیرهای آب در بسیاری از مواقع باعث می گردد که بدنه این شیرها آلوده شوند و موجب انتقال آلودگی به دیگر افراد شوند.

جهت جهانگردی خود را در هند تعیین کنید

هند از هزاران شاهراه تشکیل شده و هر کدام از این شاهراه ها می توانند شما را به ایالت های وسیع و زیبا و پر از جاذبه هند هدایت کند. بی تعارف باید گفت که هند و وسعت و تاریخ غنی آن، باعث شده تا انبوهی از جاذبه ها در این کشور پهناور پدیدار شوند و یک جهانگرد نمی تواند تنها در یک سفر، از تمام جاذبه های آن بهره ببرد؛ پس بهتر است تا انتخاب های خود را برای دیدن اماکن دیدنی این کشور، محدود کنید و به صورت برنامه ریزی شده عمل کنید و جهتهایی را انتخاب کنید که تمرکز سفر شما را به هم نزند و مانند یک بسته جهانگردی، با کم ترین زمان، شما را به جاهای دیدنی بیش تری در هند هدایت کند. تمام مواردی که به آن ها اشاره شد نه تنها برای سفر اولی ها در سفر به هند کارآمد است بلکه برای هر کسی که به این کشور سفر نموده است می تواند سودمند باشد.

منبع: الی گشت

به "پنج دانستی جالب و خواندنی برای سفر اولی های هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج دانستی جالب و خواندنی برای سفر اولی های هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید