ماهی های شاد، زندگی سالم تری دارند ، هرچه شاد تر خوشمزه تر

به گزارش دفتر آنلاین من، محققان در آخرین مطالعات خود دریافتند که ماهی های شاد، زندگی سالم تری دارند و بهتر رشد می کنند.

ماهی های شاد، زندگی سالم تری دارند ، هرچه شاد تر خوشمزه تر

به گزارش خبرنگار فناوری دفتر آنلاین من، به نظر می رسد ماهی قزل آلا ربات های کوچک را نسبت به بزرگتر ها ترجیح می دهد، این امر می تواند با راهنمایی به چگونگی اتوماسیون سازی پرورش ماهی کمک کند.

نظارت بر مزارع پرورش ماهی بطور معمول توسط غواصان صورت می گیرد، اما این موضوع می تواند برای حیوانات اختلال ایجاد کند، بنابراین مارجا کروسما در دانشگاه علوم و فناوری نروژ و همکارانش می خواهند ببینند آیا یک ربات می تواند این کار را به خوبی و بدون ناآرام کردن ماهی ها انجام دهند.

محققان آزمایش را در یک محفظه آبی در نروژ با 188000 ماهی قزل آلا انجام دادند. آن ها از ماهی ها هنگام استفاده از دو ربات آبی تجاری متفاوت، یکی بزرگ تر به نام Argus Mini و دیگری کوچکتر به نام U-CAT، فیلمبرداری کردند.

آن ها از این فیلم استفاده کردند تا ببینند ماهی ها هنگام نزدیک شدن غواص یا ربات ها چقدر سریع دم خود را تکان می دهند، زیرا این کار نشان می دهد که چقدر ماهی ناآرام شده است. ماهی ها به U-CAT نزدیک تر از Argus Mini شدند و حرکات دم آن ها اطراف ربات کوچکتر آرام تر بود (فقط کمی تندتر از حالتی که هیچ رباتی وجود ندارد).

کروسما می گوید: اندازه اهمیت دارد. در حقیقت به نظر می رسد تنها چیزی که بسیار مهم است، چگونگی واکنش ماهی به آشفتگی است. شما می توانید یک ربات پیچیده که بسیار آرام است، لبخند می زند و به زبان ماهی ها صحبت می کند، بسازید، اما این کار بسیار پرهزینه است و به نظر می رسد برای ماهی ها اهمیتی ندارد.

کروسما می گوید، این موضوع مهم است، نه به خاطر اینکه ماهی که می خوریم باید زندگی خوبی داشته باشد، بلکه به این دلیل که زندگی خوب یک ماهی باعث بازده بالاتر خواهد شد. او ادامه داد: هرچه ماهی ها شاد تر باشند، سالم ترند، بهتر رشد می کنند، انگل های آن ها کمتر و در نتیجه کمتر مریض می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ماهی های شاد، زندگی سالم تری دارند ، هرچه شاد تر خوشمزه تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهی های شاد، زندگی سالم تری دارند ، هرچه شاد تر خوشمزه تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید