جزئیات فعالیت 2 سامانه بارشی در شهرهای کشور ؛ استان هایی که بارانی می شوند ، هوا در چه مناطقی سردتر می گردد؟

به گزارش دفتر آنلاین من، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه 24 اسفند با ورود سامانه بارشی، بارش ها در نوار غربی کشور شروع می گردد که شدت بارش ها در خوزستان، لرستان و ایلام خواهد بود، روز پنج شنبه سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز و شمال خوزستان فعال خواهد بود.

جزئیات فعالیت 2 سامانه بارشی در شهرهای کشور ؛ استان هایی که بارانی می شوند ، هوا در چه مناطقی سردتر می گردد؟

به گزارش دفتر آنلاین من، صادق ضیائیان درباره آخرین شرایط جوی کشور گفت: روز آینده در بخش هایی از غرب، جنوب غرب، جنوب کشور، مرکز، شرق استان کرمان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی ادامه داد: روز آینده در سواحل خزر کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران پیش بینی می گردد و در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز چهارشنبه 24 اسفند در منطقه های از کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان بعلاوه سواحل شمالی کشور بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت همچین در استان های مرکزی، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش ها در نوار غربی کشور شروع خواهد شد که شدت بارش ها در شمال خوزستان، جنوب لرستان و ایلام خواهد بود؛ روز پنج شنبه سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب دامنه های جنوبی البرز و شمال خوزستان فعال خواهد بود و شدت بارش ها در استان های قزوین و تهران بیشتر است و در سواحل خزر رگبار باران خواهیم داشت.

ضیائیان اضافه کرد: روز آدینه 26 اسفند در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شرق سواحل خرز، ارتفاعات البرز شرقی و منطقه ها مرزی در نوار شرقی کشور و دامنه های جنوبی البرز در استان های سمنان، تهران و البرز رگبار پراکنده پیش بینی می گردد و بعدازظهر همان روز این سامانه به تدریج از شرق کشور خارج می گردد.

وی گفت: روز آینده در سواحل خزر و اردبیل کاهش دما داریم و ماندگاری هوای خنک تا 25 اسفند ادامه دارد.

وی درباره شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری به تدریج افزایش ابر پیش بینی می گردد، روز چهارشنبه هفته جاری آسمان تهران نیمه ابری است همراه با باد شدید و اوایل شب بارش پراکنده و روز پنج شنبه 25 اسفند آسمان تهران ابری همراه با وزش باد و بارش باران و رگبار و رعد و برق پیش بینی می گردد. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 10 درجه خواهند بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با درجه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات فعالیت 2 سامانه بارشی در شهرهای کشور ؛ استان هایی که بارانی می شوند ، هوا در چه مناطقی سردتر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات فعالیت 2 سامانه بارشی در شهرهای کشور ؛ استان هایی که بارانی می شوند ، هوا در چه مناطقی سردتر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید