تحویل 130 هزار دوز واکسن کرونا در استان، نگرانی از شیوع کرونا با سفر

به گزارش دفتر آنلاین من، سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تا به امروز 130 هزار دوز واکسن به استان ارسال شده است، از واکسیناسیون 80 درصد گروه های هدف تا به امروز اطلاع داد.

تحویل 130 هزار دوز واکسن کرونا در استان، نگرانی از شیوع کرونا با سفر

به گزارش دفتر آنلاین من مازندران قاسم اویس پیش ازظهر یکشنبه در نشست با دفتر آنلاین من درباره اجرای برنامه ملی واکسیناسیون کرونا با بیان اینکه شرایط کرونایی استان از نظر بیماران بستری و فوتی رو به نزولی است، اضافه کرد: هر وقت که عادی شدن با روش عادی انگاری عجین و تبدیل گردد، باید نگران افزایش بیماری باشیم و این تلخی را بارها تجربه کردیم.

وی گفت: عادی انگاری شدن شرایط، رفت و آمدها و دید وبازدیدها سبب می گردد به پیک جدید وارد شویم و خوشبختانه طی یک هفته گذشته در یک شرایط پایدار و باثبات روبرو هستیم.

این مقام شیوع بیماری کرونای انگلیسی را در مناطق مختلف کشور و استان از جمله نگرانی ها در امسال بیان نمود و گفت: در آستانه عید فطر و تعطیلات شاهد کاهش فرایند بیماری هستیم و نگرانی از عادی انگاری و سفر جزو خطرها می گردد.

اویس با اظهار اینکه بیماری کرونای هندی و آفریقایی در کشور شناسایی شده است، اضافه کرد: احتمال شیوع این سوش ها در استان طبیعی است و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، تجربه تلخ گذشته را تکرار نکنیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره اجرای طرح ملی واکسیناسیون نیز گفت: این طرح از 21 بهمن سال قبل شروع شد و قرار بود در زمستان فاز اول واکسیناسیون مربوط به گروه های اول شامل بخش بهداشت و درمان و غیره انجام گردد.

وی گفت: در فاز دوم گروه های سنتی 80 سال به بعد و سپس گروه های بعدی واکسینه می شوند و تا به امروز 130 هزار دوز واکسن دریافت کردیم و 80 درصد تزریق واکسن در استان صورت گرفته است.

اویس یادآور شد: تمامی واکسن ها در سامانه ثبت می گردد و تا به امروز واکسن گروه های مختلف شامل همکاران بهداشتی درمانی، پاکبانان، سالمندان و غیره صورت گرفته است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با اعلام گروه سنی جدید نسبت به تزریق واکسن افراد جامانده از گروه های قبلی اقدام می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "تحویل 130 هزار دوز واکسن کرونا در استان، نگرانی از شیوع کرونا با سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل 130 هزار دوز واکسن کرونا در استان، نگرانی از شیوع کرونا با سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید