بیش از 700 محوطه باستانی در منطقه اورامانات کرمانشاه وجود دارد

به گزارش دفتر آنلاین من، ایرنا/ براساس سخنان مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، بیش از 700 محوطه باستانی در منطقه اورامانات کرمانشاه وجود دارد.

بیش از 700 محوطه باستانی در منطقه اورامانات کرمانشاه وجود دارد

پویا طالب نیا اضافه نمود: تا به امروز 120 محوطه تاریخی در منطقه اورامانات استان کرمانشاه شناسایی شده و برای شناسایی بیشتر این محوطه ها باید آنالیز های دقیق تری صورت بگیرد.

وی توضیح داد: در نظر داریم با حضور باستان شناسان داخلی و همکاری دانشگاه هایدلبرگ آلمان، مطالعات تکمیلی باستان شناسی تپه موسایی روانسر و و منظر فرهنگی هورامان انجام گردد.

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات گفت: عملیات لایه نگاری و مطالعه تپه پایگلان در استان کردستان شروع شده و امیدواریم با انجام پروژه مطالعه و تحقیقات تپه موسایی در دروازه اورامانات، به دست یافته های بیشتری در مورد تاریخ و تمدن منطقه دست پیدا کنیم.

فرماندار شهرستان روانسر هم گفت: حفظ میراث فرهنگی، توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی باید اولویت فعالیت های این حوزه باشد.

سعدی مصطفی زاده اضافه نمود: توسعه اورامانات و بویژه شهرستان روانسر در گرو توجه ویژه به گردشگری است و ثبت جهانی اورامانات یک رویداد و فرصت مهم برای منطقه است و باید مردم به خوبی از آن استقبال نمایند.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه این منطقه همیشه مقصد گردشگری است، با تقویت زیرساخت ها و معرفی بیشتر این توانمندی ها میتوان صنعت گردشگری و در نتیجه بنیه مالی را تقویت کرد.

فرماندار روانسر ادامه داد: ثبت جهانی هورامان، زمینه را برای ورود سرمایه گذار در بخش های صنعتی و گردشگری فراهم نموده و با توجه به زیرساخت ها و منابعی که وجود دارد میتوان به توسعه پایدار این منطقه امیدوار بود.

منبع: همگردی

به "بیش از 700 محوطه باستانی در منطقه اورامانات کرمانشاه وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 700 محوطه باستانی در منطقه اورامانات کرمانشاه وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید