انتقاد دفتر تحکیم از اهمال کاری وزارت صمت در مدیریت ویروس کرونا

به گزارش دفتر آنلاین من، دفتر تحکیم وحدت طی نامه ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت از اهمال کاری این وزارتخانه و ایجاد اختلال در مدیریت ویروس کرونا انتقاد کرد.

انتقاد دفتر تحکیم از اهمال کاری وزارت صمت در مدیریت ویروس کرونا

به گزارش گروه دانشگاه دفتر آنلاین من، دفتر تحکیم وحدت طی نامه ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت از اهمال کاری این وزارتخانه و ایجاد اختلال در مدیریت ویروس کرونا انتقاد کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس رحمانی

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

سلام علیکم

بیش از دو هفته از ورود ویروس کرونا به کشور می گذرد و طبق نظرات متخصصینِ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مهمترین ماموریت دستگاه های اجرایی و نظارتی، پیشگیری و مقابله با شیوع این بیماری از طریق اطلاع رسانی گسترده ملی و همچنین تامین اقلام بهداشتی و در دسترس قراردادن آن برای مردم است. حال با توجه به نقش حائز اهمیت وزارت صمت و به ویژه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان که متولی اصلی نظارت بر واحد های تولیدی است.

سوال اینجاست که چرا بلافاصله پس از انتشار خبر شیوع بیماری کرونا در چین و سپس در کشور های دیگر، سازمانِ حمایت، اقدام پیشگیرانه ای در جهت جلوگیری از احتکار یا صادرات اقلام بهداشتی و موردنیاز برای بیمارستان ها و عامه مردم همچون ماسک و دستکش در واحد های تولیدی مربوطه ننموده است؟

چرا تا به امروز در هر یک از کارخانجات تولید ماسک، دستکش و ...، تیم های نظارتی 24 ساعته مستقر نشده است تا مانع از احتکار و گران فروشی این اقلام از مبدا گردد؟

چگونه ممکن است توسط نهاد های زیر مجموعه جنابعالی مکررا بر تولید روزانه چندین میلیون ماسک مانور داده گردد، اما طبق اعلام وزیر محترم بهداشت، طی یک هفته گذشته کمتر از یک میلیون ماسک به مردم تحویل داده گردد؟

جناب مهندس رحمانی

به صراحت می توان گفت: سازمان های تحت امر حضرتعالی و به ویژه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان به عنوان خط مقدم کنترل و نظارت بر خطوط تولید ماسک، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی در پیشگیری از شیوع بیماری در بین مردم اهمال نموده است و باعث اختلال در فرایند مدیریت این بیماری در کشور و ابتلای تعدادی از هموطنانمان به این بیماری شده است فلذا؛ بر همین اساس درخواست می نماید ضمن عزل رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تیم های نظارتی 24 ساعته ای در کارخانجات تولیدی ماسک و دستکش اعزام و مستقر نموده و گزارش تولید روزانه این اقلام و همچنین نقشه توزیع آن ها در هر شهر را به سمع و نظر عموم مردم برسانید.

همچنین با توجه به اینکه تا به امروز بسیاری از تولیدات ماسک و دستکش در انبار های محتکرین و دلالان مخفی شده است پیشنهاد می گردد با در نظر دریافت پاداش های تشویقی از ظرفیت نظارت مردمی برای شناسایی این انبار ها استفاده نموده و صرفا به نظارت متمرکز ناظرین وزارتخانه متبوع اکتفا نفرمایید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتقاد دفتر تحکیم از اهمال کاری وزارت صمت در مدیریت ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد دفتر تحکیم از اهمال کاری وزارت صمت در مدیریت ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید