آمادگی پایگاه های انتقال خون هرمزگان برای خون گیری در ماه رمضان

به گزارش دفتر آنلاین من، مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان گفت: در ماه مبارک رمضان، پایگاه های انتقال خون در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم آماده خون گیری از شهروندان هستند.

آمادگی پایگاه های انتقال خون هرمزگان برای خون گیری در ماه رمضان

به گزارش دفتر آنلاین من آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ایمان زارعی اضافه نمود: پایگاه انتقال خون بندرعباس حدفاصل چهارراه مرادی و فلکه برق صبح ها از ساعت 7 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه و عصرها از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 22 شب به خون گیری اقدام می کند.

وی بیان نمود: خون گیری در مرکز انتقال خون میناب نیز صبح ها از 8 و 30 دقیقه تا 12 و 30 دقیقه و شب از ساعت 20 و 30 دقیقه تا 23 و 30 دقیقه، بندرلنگه از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 12 و 30 دقیقه و عصرها نیز از ساعت 20 و 30 دقیقه تا 23 و 30 دقیقه و قشم نیز از ساعت 19 و 30 دقیقه تا 23 و 30 دقیقه شب است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهار کرد: پایگاه های انتقال خون استان هرساله با شروع ماه مبارک رمضان برای رفاه حال شهروندان و روزه داران ساعت فعالیت خود را به ویژه بعد از افطار افزایش می دهد.

زارعی ادامه داد: برای اهدای خون، همراه داشتن کارت ملی به هنگام اهدای خون الزامی است و سن داوطلبان باید 18 تا 60 سال و وزن بالای کیلوگرم باشد.

تهیه خون 21 مرکز درمانی در پایگاه های انتقال خون هرمزگان

مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان گفت: این پایگاه باید خون 21 مرکز درمانی و بیمارستانی استان را تهیه کند که امیدواریم اهداکنندگان خون مثل همیشه نسبت به اهدای خون همت داشته باشند.

زارعی ادامه داد: در حال حاضر باوجود بیماری کرونا بسیاری از داوطلبان به مراکز انتقال خون مراجعه نمی کنند، این در حالی است که تمامی دستورالعمل های بهداشتی در انتقال خون رعایت می شود و افراد با خیالی آسوده می توانند خون اهدا کنند.

وی از شهروندان خواست در این روزهای شیوع کرونا با حضور در مراکز اهدای خون از بیماران حمایت کنند و آن ها را تنها نگذارند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگانی گفت: مراکز انتقال خون استان هیچ گاه تعطیل پذیر نیستند و مصرف خون در استان به صورت روزانه انجام می شود.

2 هزار و 400 بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و هموفیلی در استان هرمزگان نیازمند به خون و فرآورده های خونی هستند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آمادگی پایگاه های انتقال خون هرمزگان برای خون گیری در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی پایگاه های انتقال خون هرمزگان برای خون گیری در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید